شکستن چرخه ی بین نسلی دیابت نوع 2

23 نوامبر 2018- یکی از چالش های بزرگ پیرامون شیوع دیابت نوع 2، مبارزه با چرخه بین نسلی این بیماری است. منظور ما از چرخه ی بین نسلی چیست؟

 ابتلای فرد به دیابت نوع 2 می تواند تغییراتی را در بدن ایجاد کند که ممکن است خطر ابتلای فرزندان این شخص را به بیماری دیابت نوع 2 افزایش دهد که به نوبه خود باعث افزایش خطر ابتلای نوه های او به بیماری دیابت نوع 2 می شود.
با این حال، در مطالعه ی جدیدی که توسط پروفسور Mary Wlodek در دانشگاه ملبورن رهبری می شود، محققان به دنبال راه هایی برای شکستن این چرخه ی بین نسلی هستند.
پروفسور Wlodek گفت: مطالعه ی ما، که توسط انجمن دیابت استرالیا پشتیبانی می شود، بر روی مردان انجام می گردد، ما به دنبال یافتن راه هایی برای بهبود سلامت آنها هستیم تا اطمینان حاصل نماییم که فرزندان این افراد در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار نخواهند گرفت.
ما پسرها را در دوران بلوغ بررسی خواهیم نمود، ما می خواهیم بدانیم که آیا ورزش در طول دوره ی بلوغ می تواند به کاهش خطر ابتلای آنها به دیابت نوع 2 کند؟، همچنین به کاهش خطر ابتلای کودکان آنها به دیابت نوع 2 در آینده کمک می کند؟
او افزود: ما همچنین می خواهیم بدانیم که آیا این مزایا با شخص باقی می مانند، حتی اگر او به ورزش کردن در سالهای بعد در بزرگسالی، ادامه ندهد؟
نتایج این مطالعه می تواند راه را برای توسعه ی مداخلات ورزشی بمنظور شکستن چرخه بین نسلی دیابت نوع 2 هموار سازد.

منبع:

https://www.diabetesaustralia.com.au/news/15562?type=research